EXPLORAR
I PERCEBRE
- Escoltar, explorar i discriminar els sons presents en l'entorn natural, cultural i artístic: elements de l'entorn que produeixen so, sons que es poden produir amb el cos, sons enregistrats. Percebre el so i el silenci i les diferents qualitats del so.
- Explorar els recursos creatius i expressius de la veu i dels instruments.
- Explorar de manera sensorial les possibilitats de moviment del cos. Adequar, quan escaigui, el moviment al so i a l'espai.
- Expressar de manera oral idees, emocions i experiències, que desvetllen les manifestacions culturals i artístiques: audicions, espectacles, festes.
- Despertar l'interès pel coneixement de cançons i danses tradicionals catalanes i per les cançons i danses tradicionals dels països d'on provenen companys i companyes de la classe.
- Interessar-se i tenir curiositat per participar i gaudir en les manifestacions artístiques que ofereix l'entorn: audicions, dansa, espectacles, festes tradicionals.
- Comprendre el significat de les cançons i danses i la seva relació amb experiències conegudes o imaginades.
- Mostrar interès en l'audició de peces instrumentals i vocals de diferents estils i cultures.
- Reconèixer instruments musicals i veus masculines, femenines i infantils en les audicions musicals.
- Reconèixer, interpretar i representar gràficament i corporalment els elements musicals.
- Percebre que a través de la participació i l'interès s'arriba a a satisfacció en l'experiència artística.
INTERPRETAR CREAR
- Interpretar cantarelles, cançons a una veu amb acompanyament o sense i danses tradicionals catalanes, d'altres cultures o d'autor, desenvolupant la tècnica vocal, instrumental i corporal.
- Realitzar danses, exercicis corporals i jocs motrius, acompanyats de seqüències sonores, cançons i obres musicals.
- Compondre individual i col·lectivament produccions musicals i coreografies.
- Usar progressivament materials sonors i instruments convencionals i no convencionals, desenvolupant l'adaptació corporal i musical a les característiques de cadascun d'ells.
- Incorporar i usar progressivament les grafies no convencionals (dibuixos, paraules, símbols) i les grafies musicals convencionals en la lectura, la interpretació i la creació de partitures senzilles.
- Incorporar i utilitzar progressivament la terminologia que s'empra en la pràctica i vivència de la dansa i la música.
- Valorar l'atenció i el respecte en les interpretacions i produccions artístiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada